שאלות נפוצות על סטוריטלינג

מה זה סטוריטלניג?


סטוריטלינג מגלם את היכולת לארוז ולתרגם נתונים, אירועים וחומר גלם לכדי סיפור המיצר קשב, יוצר קשר ומביא למעורבות של הקהל. הסיפור הוא האופן שבו אנו מנגישים את התוכן שלנו – בכתב, בעל-פה, בויז'ואל וכיוצ"ב – בכל נקודות הממשק שלנו עם קהלים. סטוריטלינג מקדם תקשורת בינאישית אפקטיבית באמצעות שילוב של כלים הלקוחים מעולם הסיפורת, והוא משמש לשכנוע, להעברה אפקטיבית של מסרים ולקידום אג'נדה, מטרות ויעדים.​ אפשר להשתמש בארגז הכלים לסטוריטלינג בהרצאות, במצגות ובפרזנטציות, בישיבות ובמשא ומתן, במפגשים עסקיים, חברתיים ואישיים, בראיונות באמצעי התקשורת, בראיונות לקבלת עבודה ובפעילות שיווקית-פרסומית בכלל ובמדיה החברתית בפרט. עוד על סטוריטלינג: לפודקאסט על סטוריטלינג, בלוג, ספרים ועוד - לחצו כאן




מהם הכללים לסטוריטלינג אפקטיבי?


יש כללים שונים ומגוונים לסטוריטלינג אפקטיבי. הנה 10 הכללים היותר נפוצים: 1.התחילו את הסיפור שלכם משיא. 2. צרו ציפייה. 3. תנו לקהל שלכם דמות להזדהות איתה. 4. שקלו מילים. 5. שתקו. 6. צרו תמונה מנטלית. 7. הכניסו טוויסט בעלילה. 8. אל תספרו הכול. 9. תחיו את הסיפור שלכם. 10. סיימו עם משהו בלתי נשכח. אפשר למצוא טיפים נוספים בספר "התחילו לספר! - סטוריטלינג אפקטיבי". הספר זמין באתר עברית, ברשתות החנויות הארציות, באמזון העולמית וגם כא ן




איך משתמשים בסטוריטלינג בפרזנטציות ומצגות?


הנה 10 טיפים לסטוריטלינג במצגות: 1. הקפידו על מסר אחד לשקף. 2. מסר = עד 6 מילים. 3. המירו את המסרים שלכם לוויז'ואל. 4. הקפידו על נראות של 3*3 במקסימום (צבעים*אלמנטים גרפיים). 5. תציגו בקונטרסט. 6. "תשברו" כל 20 דקות. 7. תשאלו שאלות. 8. תפעילו מקסימום חושים אפשריים של הקהל שלכם. 9. תמחישו את מה שאתם מספרים. 10. תסגרו עם מה שפתחתם. אתם יכולים למצוא טיפים נוספים לשימוש בסטוריטלינג בכלל ובמצגות בפרט בספר " התחילו לספר! - סטוריטלינג אפקטיבי".




מה הן טעויות הסטוריטלינג הנפוצות ביותר?


הנה 10 טעויות הסטוריטלינג היותר נפוצות: 1. אתם מספרים לנו שאתם עומדים לספר. 2. אתם מתחילים את הסיפור שלכם מההתחלה. 3. אתם מספרים לנו ה-כ-ו-ל. 4. אין בסיפור שלכם אירוע/בעיה/קלקלן. 5. אין בסיפור שלכם יצור חי שמושפע מהאירוע או משפיע עליו. 6. הסיפור שלכם לא מייצג חוויה אנושית אוניברסלית. 7. הסיפור שלכם לא מבוסס על נתונים, עובדות, חומר גלם או אירועים שהתרחשו במציאות. 8. אתם מרבים להגיד לנו במקום להראות לנו. 9. אין פואנטה לסיפור שלכם או שיש אבל היא לא מספיק ברורה. 10. אתם שוכחים את הקודה! לטיפים נוספים על סטוריטלינג לחצו כאן




האם אפשר ללמוד סטוריטלינג?


בניגוד לטענות שלעיתים נשמעות על כך שמדובר ב"אומנות הסטוריטלינג" ולכן רק מי שיש לו כישרון יכול לעסוק בתחום, כיום יש מידע נרחב על הנושא שחושף את סודות המקצוע ומלמד צעד אחר צעד איך אפשר לספר סיפורים עם אג'נדה כדי לקדם מטרות ויעדים בחיים, בעסקים ובעבודה. חיפוש בגוגל יציג בפניכם מבחר גדול של קורסים וסדנאות שמלמדים סטוריטלינג באנגלית וגם כמה בעברית. אפשר למצוא באמזון ספרים רבים באנגלית שעוסקים בסטוריטלינג, ביניהם גם הספר "סטוריטלינג אפקטיבי - צעד אחר צעד" ("התחילו לספר!" בעברית) של אסנת גואז - שזכה בתו האיכות של אמזון ונכנס לרשימת הבסט-סלר העולמית. כמו כן ישנם לא מעט פודקאסטים באנגלית וגם כמה בעברית שבהם מפרטים אנשי המקצוע את עקרונות הסטוריטלינג ומביאים טיפים ודוגמאות לסטוריטלינג אפקטיבי. בלינקים הבאים תוכלו למצוא מידע נוסף: לבלוג על סטוריטלינג לחצו כאן לסדנאות וקורסים על סטוריטלינג בעברית לחצו כאן לספר על סטוריטלינג בעברית לחצו כאן להאזנה לפודקאסט על סטוריטלינג ולפוסטים נוספים על סטוריטלינג אפקטיבי לחצו כאן




האם סטוריטלינג ומספרי סיפורים זה אותו הדבר?


כשמשתמשים בארץ במונח סטוריטלינג מתכוונים לטכניקה שבה משתמשים בסיפור ככלי אסטרטגי כדי לקדם אג'נדה, מטרות ויעדים. מספרי סיפורים (המוכרים לנו מפסטיבל מספרי הסיפורים בארץ) לעומת זאת עוסקים בסיפור סיפורים לשם בידור הדעת (במובן הפסקאלי של המונח). הבלבול בין שני העיסוקים והמונחים נובע מכך שאין בעברית מילה ייחודית למונח "סטוריטלינג" בהקשר לשימוש בסיפורים לשם העברת מסרים אישיים או עסקיים לשם שכנוע, עיצוב דעת קהל או ככלי שיווקי. לקריאה על מה זה סטוריטלינג לחצו כאן




יש לכם עוד שאלות על סטוריטלינג?


נסו לחפש כאן או שלחו לנו מייל וננסה לעזור לחצו כאן





שימו לב

כל הטקסטים המפורסמים כאן מוגנים בזכויות יוצרים:

 כל הזכויות שמורות לאסנת גואז

מחברת הספר התחילו לספר!

סטוריטלינג אפקטיבי צעד אחר צעד

(בעברית ובאנגלית).

את הספרים שלי תוכלו למצוא כאן

בעולם קוראים לזה סטוריטלינג

 בארץ: התחילו לספר!

אם תסתכלו לרגע על מנהיגים ומובילי דעה, על אנשים שמהם אתם מקבלים השראה, על מרצים שמרתקים אתכם, על מנהלים בעלי כריזמה, תגלו את סוד הצלחתם – היכולת לספר סיפור. לא סתם סיפור, אלא סיפור טוב.

כי אם התוכן הוא המלך -

הסיפור הוא הלב שלו!

אז מה זה סטוריטלינג?

סטוריטלינג מגלם את היכולת לארוז ולתרגם נתונים, אירועים וחומר גלם לכדי סיפור המייצר קשב, יוצר קשר ומביא למעורבות של הקהל.

הסיפור הוא האופן שבו אנו מנגישים את התוכן שלנו – בכתב, בעל-פה, בויזואל וכיוצ"ב – בכל נקודות הממשק שלנו עם קהלים.

סטוריטלינג מקדם תקשורת בינאישית אפקטיבית באמצעות שילוב של כלים הלקוחים מעולם הסיפורת.

 

סטוריטלינג עוסק

בשכנוע 

בהעברה אפקטיבית של מסרים 

בקידום אג'נדה, מטרות ויעדים

באמצעות סיפור סיפורים או/ו שימוש באלמנטים סיפוריים

בחיים, בעבודה ובעסקים

אפשר להשתמש בארגז הכלים לסטוריטלינג:

בהרצאות, במצגות ובפרזנטציות

בישיבות ובמשא ומתן

במפגשים עסקיים, חברתיים ואישיים

בראיונות בתקשורת ההמונים

בראיונות לקבלת עבודה

בפעילות שיווקית-פרסומית בכלל

ובמדיה החברתית בפרט

בחיי היום-יום

סטוריטלינג זה לא סתם באזזוורד 

זו המציאות העכשווית של כולנו

אז אל תישארו מאחור - התחילו לספר!

בחנו עכשיו את מיומנויות הסטוריטלינג שלכם

האם אתם מקיימים את עקרונות הסטוריטלינג כשאתם מספרים?

 

האם גם אתם עושים טעויות סטוריטלינג נפוצות?

 

האם אתם מקיימים את עקרונות הסטוריטלינג בפרזנטציות ובמצגות שלכם?

 

בחנו את עצמכם עכשיו כאן

ותדעו מה מצבכם 

מה אנו מציעים?

הרצאות סטוריטלינג למוסדות, לעסקים, לארגונים ולחברות

סדנאות סטוריטלינג והפעלות לימי עיון, כנסים וימי עובדים 

קורס סטוריטלינג מרחוק סינכרוני וא-סינכרוני

סטוריטלינג לפרזנטציות ומצגות

הרצאה וסדנה

איך מספרים בפייסבוק?  

סדנה מעשית לסטוריטלינג לשיווק אישי, עסקי וארגוני

הרצאה, סדנה וליווי אישי

"חוויית הכתיבה האופטימלית - איך לכתוב ספר בחודש"

הרצאה וסדנה לכתיבת תוכן אפקטיבי, כתיבה שיווקית וסטוריטלינג

 "המלך מת? יחי המלך החדש! - העברה אפקטיבית של מסרים"

מה הסיפור שלך?

כתיבת הסיפור המוביל לאישים, לארגונים, לחברות ולעסקים

מחומר גלם לפרזנטציה אפקטיבית

למעבר לשירותי הפרימיום שלנו

לחצו כאן

 

STORYTELLING OSNAT GOAZ

אז איך מספרים סיפורים בעסקים?

לחצו על התמונה כדי לקרוא

מה זה סטוריטלינג.jpg

אסנת גואז היא סופרת, מרצה וסטוריטלרית המסייעת לאישים, עסקים וארגונים למצוא את הסיפור שלהם ולספר אותו נכון.

גואז היא מחברת ספר ההדרכה "התחילו לספר! - הסיפור ככלי אסטרטגי" שיצא בעברית ובאנגלית ונקרא כבר עלי ידי אלפי אנשים מכל רחבי העולם. הספר זכה לתג האיכות הכחול של חברת אמזון העולמית. 

גואז מוסמכת (M.A) בתקשורת ובעיתונות מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת יותר מ-18 שנות ניסיון מעשי בתקשורת שיווקית כדוברת, פרסומאית, מנהלת יחסי ציבור ואשת שיווק.  

סטוריטלינג זה לא סתם באזזוורד זו המציאות העכשווית של כולנו. אז אל תישארו מאחור - התחילו לספר! אפשר להתחיל במחיר של קפה ועוגה כאן