top of page

מה הסיפור שלך? ואיך אפשר להפוך אותו לסיפור הרבה יותר טוב.


כל החכמה בעידן רווי המסרים של ימינו היא לספר סיפור טוב, כזה שירצו להעביר אותו הלאה. לכן אנחנו צריכים לספק לקהל שלנו תכנים חכמים, מחכימים, חדשותיים, מרגשים, מרתקים, נוגעים, משעשעים, קליטים... תכנים שהם ירצו לחלוק עם אחרים, משהו שיצייר אותם בעיני החברה כשנונים, פיקחים, מצחיקים, כיפיים, כמי שנמצאים בעניינים.

סיפורים הראויים להיות מסופרים באמצעות התכנים שאנו מפיקים, לעולם יהיו כאלו שנותנים ערך כלשהו לקהל שלנו. התוכן יכול להיות מוגש בצורות שונות ומשונות – החל ממאמר או פוסט בפייסבוק וכלה בתמונה, סרטון או מודעת פרסומת – אבל תמיד, תמיד עליו לכלול מתן ערך או גמול כלשהו. זה יכול להיות בדרך של הנאה וכיף או מתן תובנה על החיים, הארה, משמעות, השראה, תועלת, אבל באופן מפתיע גם כעס, עצב או התנגדות. למעשה, כל תוכן שבכוחו לעורר רגש כלשהו – יהיה זה רגש חיובי או שלילי – הוא בעצם תוכן שיש לו פוטנציאל ויראלי.

חִשבו רגע. כמה פעמים הגבתם על פוסט, או אפילו שיתפתם פוסט שעורר בכם התנגדות או כעס, אולי מתוך רצון להביע מחאה או להראות ש"כך לא מתנהגים"? האם עצרתם לרגע לחשוב שבעצם התגובה שלכם אתם תורמים להגדלת החשיפה של אותו פוסט? על בסיס זה בדיוק, אגב, עובדות גם כל אותן פרסומות המעוררות זעם בציבור, וזוכות לחשיפה רחבה הרבה יותר מהפרסום המקורי. למעשה, במקרים כאלו מתבצע מינוף משמעותי של כל שקל או דולר שהושקע בפרסום הבסיסי – ומי שתורם למינוף הלכה למעשה זו המחאה עצמה. האם ויראליות כזו היא טובה או לא? זה כבר עניין לדיון אחר.

בבסיס השיטה לסטוריטלינג אפקטיבי, אפוא, טמון זרע ההבטחה למתן ערך ותועלת. לכן הכלל המשותף לכל הסיפורים הטובים הוא יצירת תכנים שישעשעו, שיתרמו, שירגשו, שירתקו, שירגיזו או יעציבו את הקהל שלכם.

אם תצליחו במשימה זו, ישנה סבירות גבוהה ביותר שהנחשפים לתכנים שלכם יגלו מעורבות ברמות שונות וישתפו את הסיפורים שלכם עם אחרים. כך, אם במקרה תהיתם, עובד עקרון השיווק הוויראלי; כך חברות ועסקים ברחבי העולם מתניעים שיחות על מותגים באמצעות סטוריטלינג.


*התוכן מוגן בזכויות יוצרים. כל הזכויות שמורות לאסנת גואז מחברת הספר "התחילו לספר!" - סטוריטלינג אפקטיבי לקידום אישי, עסקי וארגוני (בעברית ובאנגלית).

פוסטים אחרונים

הצג הכול

׳הצילו את החתול׳ — המדריך לכתיבת רומן - שידור חי

ביום ראשון ה-6 בדצמבר נקיים לייב בנושא: ׳הצילו את החתול׳ — המדריך לכתיבת רומן. נארח בקבוצת הפייסבוק את עופר זאבי, מנהל ועורך תוכן ותיק בתעשיית הטלוויזיה בארץ שניהל את ערוץ 3 בכבלים ואת מחלקת התכניות ש

bottom of page