top of page

לספר את הסיפור שלך ולצאת איתו לאור.

עודכן: 10 באוג׳ 2021

בואו! הצטרפו למפגשי הקהילה שלנו ותתחילו לכתוב את הסיפור שלכם. כל השידורים ייערכו בשידור חי בשעה 21:00 במחשב שלכם בקבוצת הפייסבוק "להוציא לאור ספר — סופרים מתייעצים" המונה מעל 3000 כותבים, סופרים וסופרים שבדרך.


יום חמישי ה-14/5 מורה נבוכים לספרי ילדים באמזון. נארח את נוה כרמי, אנליסט, כלכלן והייטקיסט, שהפך למפתח ספרים ומוצרים לשוק הפבלישינג באמזון. נוה הוא בונה המותגים והאסטרטגיה לסופרים ויוצר להם קמפיינים שיווקיים בהוצאת eBook-Pro. נדבר על הוצאת ספרי ילדים באמזון, איך זה עובד, למי זה כדאי ובאיזה השקעה כספית זה כרוך. נתחקה אחרי התהליך של המרת ספר ילדים מעברית לאנגלית, הקשיים שאפשר לצפות והמכשולים שיש להימנע מהם. ננסה להבין מהם הפורמטים המקובלים והנמכרים ביותר בספרי ילדים באמזון והאם אפשר להצליח עם ספר ילדים יחיד (לא סדרה). נחתום עם שאלת מיליון הדולר: מהו הסטנדרט הנדרש מספרי ילדים כדי להצליח ברמה הבינלאומית.


יום שני 18/5 על הז’אנר הכי לוהט בארץ ובעולם. נארח את הסופרת שרית חיים-שירם מחברת הספרים (דואט): ״עוצרת נשימה״ ו״מחסיר פעימה״ שיצאו בהוצאת מודן. במפגש נשוחח על התפתחות הז׳אנר הרומנטי/אירוטי ועלייתו המטאורית בשמי הארץ והעולם. נבדוק איפה עובר הגבול בין הז'אנר הרומנטי לאירוטי ומהם חוקי הז'אנר. ננסה להבין האם כותבות הז'אנר באמת צריכות להיכנס לראש של הדמות הגברית כדי "לדבר" אותה. נשאל על חששות של כותבות הז'אנר מפני מה יגידו עלי/ איך יסתכלו עלי... ונחתום עם טיפים לכתיבת רומן רומנטי מוצלח וטעויות שסופרים מתחילים חייבים להיזהר מהן.


יום חמישי 21/5 החלום האמריקאי – הסופר הישראלי שכבש את פסגת אמזון. נארח את הסופר מיכאל (מייק) עומר שספרו "מוח של רוצח" היה לרב־מכר של הניו יורק טיימס, הוושינגטון פוסט ואמזון, ותורגם לשמונה שפות. מיכאל שהוציא לאור עד כה ארבעה ספרים בעברית וחמישה עשר באנגלית יספר לנו על המסלול שעבר מסופר ישראלי 'עלום שם' לאחד מהסופרים הישראליים הנמכרים ביותר באמזון תוך... 3.5 שנים! נדבר על חשיבות הכתיבה על פי ז'אנרים, שיתופי פעולה בין סופרים ושיווק. לבסוף (או הרבה לפני הסוף) ננסה להבין את המונח "כתיבה לשוק" ולמה הנושא הזה, שבעולם מקובל מאוד, נחשב כמעט למילה גסה... בישראל.


יום ראשון 24/5 על המדף – ספרי הכתיבה שכל כותב חייב. נארח את הסופר שלום ברכה, שהוציא לאור שני ספרי ילדים ושני ספרי ראשית קריאה שאחד מהם אף נכנס לרשימת רבי המכר של צומת ספרים. לאחרונה יצא לאור ספר המבוגרים הראשון שלו 'מישהו לאהוב'. שלום יחלוק אתנו את מדף ספרי הכתיבה שלו שמונה מעל 32 ספרים שעוסקים בכתיבה ועל הכתיבה. ייתן לנו סקירה קצרה על הספרים ויקטלג בעבורנו למי כל ספר מיועד ומה החזקות שלו: השראה, מוטיבציה, כלים לכתיבה, שיפור טכניקה, מידע נרחב על התעשייה ועוד ועוד.


יום רביעי 27/5 קוראי בטא – מי צריך את זה בכלל? נארח את הסופרת שרון חיון גינת, עולה מצרפת אשר הוציאה לאור ארבעה ספרים עבי כרס... בעברית! הלוא היא הסדרה המצליחה הלביאה הלוחמת והאריה האגדי. הסדרה יצאה לאור בהוצאת יהלומים והפכה לרב מכר בקנה מידה ישראלי. שרון תשתף אותנו במסלול שעשתה ותספר לנו כיצד הסתייעה בקוראות בטא במהלך העבודה על כתב היד טרם הוצאתו לאור. ננסה להבין איפה ואיך מוצאים קוראי בטא, האם כל אחד שמתנדב לקרוא אותנו אכן מתאים למשימה, איך עלינו ככותבים לבחור את הקוראים המתאימים ביותר עבורנו ואילו הנחיות עלינו לתת להם... ולא נשכח גם לברר עניינים טכניים כמו איך זה בדיוק עובד? כמה סבבים? מהו מספר הקוראים אידיאלי? חתימה על סודיות כן או לא? ועוד.


לו״ז — להכניס עכשיו ליומנים (21:00):

14/5 מורה נבוכים לספרי ילדים באמזון / נוה כרמי

18/5 על הז'אנר הלוהט ביותר בארץ ובעולם / שרית חיים שירם

21/5 החלום האמריקאי – הסופר הישראלי שכבש את פסגת אמזון / מייק עומר

24/5 על המדף – ספרי הכתיבה שכל כותב חייב / שלום ברכה

27/5 קוראי בטא – מי צריך את זה בכלל? / שרון חיון גינת


* הקבוצה מיועדת לסופרים, לסופרים שבדרך ולכותבים.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

להוציא לאור ספר "כל הסודות והשקרים"

מאירה ברנע-גולדברג: להוציא לאור ספר "כל הסודות והשקרים" מפגש מקוון עם הסופרת מאירה ברנע-גולדברג: מבוא לעולם הספרים בישראל. כל הסודות הגדולים והשקרים הקטנים של העולם אליו עתיד לצאת לאור הספר הראשון של

bottom of page