top of page

סטוריטלינג - כלי אסטרטגי-שיווקי לקידום אישי, עסקי וארגוני

עודכן: 19 בינו׳ 2020

כי אם התוכן הוא המלך - הסיפור הוא הלב שלו! ובינינו, מי כאן רוצה מלך ללא לב?


סיפור בפריים אחד

מזה זמן רב שאני עוקבת אחרי הדרך שבה מנהיגים, חברות וארגונים בעולם משתמשים בסטוריטלינג (Storytelling) ככלי לקידום אג׳נדה, להנעת קהלים ולהשגת מטרות ויעדים. למעשה הנושא הזה, של סיפור סיפורים לקידום אישי, עסקי וארגוני, הפך בארה"ב לבאזז-וורד (Buzzword) כבר בתחילת שנת 2014 והוכרז כאחד מהנושאים החמים ביותר במהלך חמש השנים הבאות. כן, כבר עברו חמש שנים מאז. 2019 כבר בפתח. ומה קורה בארצנו הקטנטונת? רבים מדברים על זה אך מעטים באמת מיישמים... למה? אולי כי זה לא פשוט כמו שזה נראה.


אז מהו הרעיון שעומד מאחורי סטוריטלינג ככלי אסטרטגי-שיווקי?

ביל גייטס קבע במימרה המפורסמת שלו ש"התוכן הוא המלך". אבל כשגייטס אמר את שאמר, הוא בוודאי לא התכוון לכל תוכן, באשר הוא. בעידן שלנו, בעידן הדיגיטלי, בעידן בו הרשת מוצפת בתכנים, בעידן רווי המסרים של ימינו, היכולת שלנו לבלוט ולזכות לנוכחות ונראות באמצעות התוכן - הולכת ודועכת. במילים אחרות "המלך" הזה - של בייל גייטס - עירום לגמרי והוא טובע בגבבה של תכנים, בתלי תלים של מלל, בכמות עצומה של ויזואליים, סרטונים ופרסומות... והאפשרות היחידה העומדת בפנינו כדי להציל את "המלך" שלנו מטביעה ודאית היא - לספר סיפור. כי אם התוכן הוא המלך - הסיפור הלב שלו!


אז איך בדיוק סטוריטלינג עובד?

יש בסיפור סיפורים איכויות שבכוחן ליצור עניין, ללכוד תשומת לב, להפוך את התכנים והמסרים שלנו לבלתי נשכחים וליצור מעורבות והנעה לפעולה בקרב קהלי היעד שלנו. ההבנה הזו, של איכויות הסיפור, הביאה אישים, חברות וארגונים לתובנה שניתן להשתמש בסיפור סיפורים ככלי לקידום אישי, עסקי וארגוני. שימוש משכיל באלמנטים הסיפוריים האלו יכולים להפוך כל חומר גלם - ממשעמם למעניין. ממש כך. אך כדי שתוכלו לעשות את זה, אתם קודם צריכים לדעת איך מספרים סיפור. לא סתם סיפור אלא סיפור טוב. בבלוג הזה אפרסם מעת לעת פוסטים שיפרטו איך תוכלו גם אתם להשתמש באחד מהכלים האסטרטגיים-שיווקיים החשובים בארגז הכלים לשיווק אישי, ארגוני ועסקי. במילים אחרות אסביר איך סטוריטלינג עובד. רק חלק מהכלים שאפרט כאן לקוחים מתוך הספר "התחילו לספר!". בנוסף אציג כאן דוגמאות מהעולם ומהארץ לסטוריטלינג מוצלח. אתחיל בפוסט הזה עם האלמנט החשוב ביותר שצריך להיות בסיפור, כדי שיחשב סיפור טוב. כן, חלקכם יטענו שזה טריוויאלי, ובכול זאת: סיפור טוב חייב לתת ערך או גמול כלשהו לקהל היעד שלמענו הוא נוצר.


אז איך תוכלו להתניע שיח באמצעות סטוריטלינג?

עליכם לספק לקהל שלכם סיפורים שישעשעו אותם, יחכימו אותם, ילמדו אותם, ירגשו אותם, יגעו בהם או יהיו בעלי אמירה משמעותית כלשהי על החיים, על החברה או על הקיום שלנו בהכללה. הסיפורים שתספרו יכולים ללבוש ולפשוט צורה. הם יכולים להופיע כפוסטים בפייסבוק, כסרטון ביוטיוב, כפרסומת ברשת, כמאמרים בבלוג וכיוצ"ב, אבל המשותף לכולם יהיה שהם תמיד יכללו מתן ערך או גמול כלשהו לקהל.


אז בפעם הבאה כשאתם מעלים תוכן כלשהו, תעצרו רגע ותחשבו איך אתם יכולים להשתמש בסיפור כדי להעביר את המסרים שלכם - ואל תשכחו שזה צריך להיות סיפור טוב, כזה שייתן ערך או גמול כלשהו לקהלי היעד שלכם.


bottom of page